Latvija pirms mēneša un šobrīd

2010. gada 10. marts
2010. gada 11. aprīlis

Pirmajā bildē redzams 10. marta satelītattēls (augstākas izšķirtspējas versijas pieejamas šajā lapā), otrajā – 11. aprīļa satelītattēls (šajā lapā).

178 Atbildes to “Latvija pirms mēneša un šobrīd”

  1. Normunds Negaiss Says:

    Vai tas līča D daļā gadījuma nav brūnais palu ūdens ?

    • Emīls Says:

      Ir. Paskatoties citus datumus, var labi redzēt, kā brūnais laukums kļūst arvien lielāks. Citos attēlos var redzēt arī to, ka Gaujas palu ūdeņi, salīdzinot ar Daugavu, ir krietni dzeltenāki.

  2. Normunds Negaiss Says:

    Vai tas līča D daļā gadījumā nav brūnais palu ūdens?

  3. Romāns Kolduns Says:

    Apbrīnojami, ka tik lielu līča daļu tagad aizņem tas brūnais ūdens. Cik piesārņotam viņam jābūt, lai to pamanītu pat no kosmosa. Laikam jau tiešām pati netīrākā jūra pasaulē. Bet paies pāris nedēļas, un viss atkal būs labi. Ogres upē pašlaik ūdens arī ļoti brūns un no tilts izskatās tā, it kā tur būtu tīri dubļi un tikai dažu centimetru redzamība zem ūdens. Droši vien arī līcis tagad tāds izskatās.

    • mārtiņš Says:

      uzduļķojums jau nav piesārņojums, turklāt vajadzētu paturēt prātā, ka tā ir tikai virskārta. Cik dzirdēts no zvjeniekiem, zem tās duļķu “collas” apakšā ir normāls ūdens, iespējams tas saistīts ar blīvuma atšķirībām starp sāļo un saldo ūdeni, protams, arī temperatūrām, kas upes ūdeņiem šajā laikā tomēr ir augstākas

  4. gubumakonis Says:

    http://weatherfoto.wordpress.com/
    Skaista un silta pavasara diena Ikšķilē, tapec atklaju šodien sauļošanas sezonu🙂 Pie ūdeniem vejā gan vel ir visai auksti😉

  5. Purva Vecis Says:

    T+3.6.Parlaidu Raamavas izstaadi.Lauka lilijas stiepjas kaa trakas.

  6. Raitis_sametis/Zantē Says:

    Labrīt, attēli labie… nav nekāds brīnums, kad palos ūdens ir krietni netīrāks… tas katru gadu vērojams. * Šorīt “pie manis” +2 grādi, iespējams, ka kaut kur tuvumā nokritās gaisa temperatūra līdz 0 grādiem. Neliela augsto gubu (ac) mākoņainība. Vakar visu dienu anticiklona laika apstākļi, savas aitas vakar no kūts pirmo reizi šajā gadā izlaidu ārā pastaigāties…

  7. N Vests Says:

    Labdien.Jauks,saulains laiks.Pilnīgi skaidrs,vēja nav, – T+8.Raitim taisnība – pie manis šorīt agri zeme bija balta,apsarmojusi.Pat veļa uz auklas bija krietni sastingusi.Pēdējas dienās N,NOst dara savu – no līča nes aukstumu.Lai arī laiks ir saulains,tomēr pārsvarā vēss,bet zeme tomēr ir beidzot apžuvusi,ja neskaita atsevišķas noēnotas vietas.Pagalmā zāliens salīdzinot ar apkārtnes rusganumu ir jau spilgti zaļš.
    Putnu valstī valda liela rosība,gan cīņa par teritoriju,gan savstarpējo attiecību skaidrošana.Joprojām vēl iet zosis, tātad arī tundrā jau ir pavasaris.Engurē jūrā ir pilns ar gulbjiem un dažādām pīlēm.Tikai uzturēties ilgāk jūrmalā nav visai patīkami,ir diezgan pavēss.

  8. Digital1 Says:

    ZA no Rīgas aktīvi veidojas lietus mākoņi, kas frontē nāk uz Rīgu – es jau no Imantas 9. stāva loga redzu tos mākoņus. Radarā var redzēt, ka lietus mieņemas spēkā – atsevišķos punktos gāzienveidā. sat24 satelītbildēs var redzēt, ka mākoņi, gluži kā karstas vasaras pēcpusdienās masveidā aug – kruta!!!🙂

    Attēls: http://img245.imageshack.us/img245/2362/img2513g.jpg
    Imanta, ZA virziens, plkst. 15:14

  9. Normunds Negaiss Says:

    Jā No Rīgas uz A pusi jau ļoti labi redzams, cerams, ka piedzīvošu pirmo pērkonu.

  10. Raitis_sametis/Zantē Says:

    Arī pie sevis redzu – attīstās gubu mākoņi//uz D un R apmēram 40km, manīsim – kas veidosies dienas gaitā…

  11. lightning Says:

    Laiciņš joprojām jauks un saulains!🙂 Rītā gan aizvien vēss (šorīt minimālo mans termometrs reģistrējis kā +3), taču diena iesila ātri, jau īsi pirms 12.00 bija +13, bet vēlāk grādi grozījās ap +15…+16C. Šobrīd +15,5 grādi. Mazliet vēsāks nekā vakar, pateicoties Z puses vējelim (pārāk stiprs un auksts nebija, bet tomēr efektu dod).
    Rīts un dienas pirmā puse pilnīgi saulaina, mākoņu praktiski nebija. Vēlāk uz pēcpusdienu gan tie sāka parādīties, tagad arī daži lieli gubu mākoņi debesīs grozās, taču vismaz šie vēl nav lietu nesošie (lai arī A rajonos vietām šodien lietu sola). Ceru, ka pie manis vismaz nelīs! Lai valda saule un vējš, lai zemīte žūst!🙂

    • lightning Says:

      Vispār debesis tomēr strauji mainās – kamēr laiciņu pasēdēju pie datora, tostarp rakstīju iepriekšējo komentu, otrā mājas pusē parādījies viens neliels lietus mākonis, un var redzēt arī krītošos nokrišņus. Arī uz A un Z pusi krietni mākoņainākas debesis kļuvušas. Mākoņi strauji aug! Pirmo pērkonu sadzirdēt gan neiebilstu!😀

    • lightning Says:

      No pērkona gan ne miņas, vienīgi dažas minūtes sīks lietutiņš pasmidzināja, bet tas pat ielu asfaltu īsti nesamērcēja, drīz jau viss atkal bija sauss. Vienīgi temperatūra par pāris grādiem nokritās, tagad ap +13. Savukārt debesis atkal skaidrojas, mākoņi paklīduši, laikam citos laukos…😀

  12. Liga Says:

    Vai ir gaidāms sals, nu tāds virs -6?
    Gribasjau stādīt dārzā visu, bet bail, ja daži grādi mīnusā, tad neko, bet ja viss sasalst, žēl.

  13. Maija Says:

    Kur tad jāskrien,Līga?Vēl nav aprīļa vidus,daudz,daudz par agru.Dārzs ir mana sirdslieta,nekad nesāku neko darīt agrāk,kā maija sākumā,kaut kur no 6.maija.Arī tad jāskatās,kāds ir laiks.Var jau sēt un stādīt,tikai sēklas sapūs…Jā,Maiklam atkal bija taisnība,pēcpusdienā pie mums tiešām bija īslaicīgs,lokāls lietus!Nepatīk vienīgi tas aukstais vējš.

    • Grigalis Says:

      Rudens būs agrs, tāpēc jāskrien pa galvu, pa kaklu. Tikai šogad atšķirībā no abiem pēdējiem pavasariem, neko nevarēs iesākt vēl maija vidū. Pēc tās supersiltās ziemas man sezona sākās aprīļa pirmajos datumos, pērngad tajā aprīļa siltuma vilnī. šogad drīzāk sniega kupenas izveidosies kā varēs kaut ko uzsākt. Man, protams, viss jau sen izkaltis – var rušināties pa zemi, kas gan vēl baigi auksta un salnas arī pamatīgas katru nakti. Tu iepriekšējos gados atkārtoji mantru “indīgs pavasaris”, bet lūk šogad tiešām indīgs pavasaris – pasilda, pasilda un tad uzdod salu.

  14. lightning Says:

    Vēl jau agrs dārzam, aprīlis nav pat pusē. Pirms pāris dienām biju aizbraucis uz savu dārzu, kas otrā pilsētas galā, bet tur bez gumijniekiem pat pa taciņām iziet nevar, viena vienīga dubļu jūra. Un citi saka to pašu. Tiem, kam bija dārzi applūduši, vispār nav ko runāt, un vismaz manā pusē (Līvānos) daudziem vēl dārzi pat zem ūdens.
    Arī grādi vēl visādus brīnumus var izstrādāt, vēl tikai agrs pavasaris, lai arī laiks dienās mānīgi silts. Taču pat maijā īpaši aukstās naktīs nereti bijis krietni zem 0 (tas gan kā kurā vietā Latvijā, bet visādi var būt). Tā kā steigties neieteiktu.

  15. N Vests Says:

    Līgai. Katrs dārzkopis vienmēr cer,ka nebūs tās zemās temperatūras,bet ar to,diemžēl,ir jārēķinās.Dienā mīnusos maz ticams,ka būs,bet naktis aprīlī var sagādāt pārsteigumus.Piemēram,88.g.šajos datumos pāris naktīs bija -5grādi,tad 96.g. arī trīs naktis T nokrita līdz -5. Vēl pāris reižu ir no rīta bijis -4. Divdesmit gados procentuāli tas ir maz,taču tāda iespējamība ir jāpatur prātā.
    Ir saprotama vēlēšanās ātrāk sākt kaut ko darīt,bet dārzniekam ir daudz rakstītu un nerakstītu likumu.Viens no tiem (Maija jau pareizi teica),nedrīkst sasteigt – jāļauj zemei iesilt.Tas nozīmē,ka nepilnas lāpstas dziļumā augsnē jābūt vismaz 12-13 grādiem.Protams ir nozīme tam,ko Jūs gribat sēt,jo ir taču kultūras,kuras var sēt pat rudenī.Patreiz,ja rokas niez,var lieliski kaut ko pārstādīt,jo īpaši skujeņus.Izņemot kociņu no aukstas augsnes,un ieliekot aukstā,tam netiek nodarīts pāri.Ideāls laiks patreiz ir plūmju potēšanai,un gan jau vēl ir daudz kas darāms dārzā.Dārzniekam,taču,nekad nav tā,ka ne’būtu ko darīt.
    Lai Jums veicas.

    • Grigalis Says:

      Laimīgā Kurzeme, jo Vidzemē pamatīgas, postošas salnas bija gan 1999. maijā, gan 2000. maijā. Gaisā bija -7, uz zāles -11 vai -13, neatceros, ko savulaik ziņoja tagadējais LVĢMC. Tāpat 2005. gada pavasara otrā puse bija ar lielām salnām.

  16. lietusviirs Says:

    Ja sēklas/stādu nav ļoti žēl tad takš iesēt/iestādīt jau var🙂 . A ja nu paveicas un nenosalst. Tad ātrāk būs pirmā raža. A ja nosalst, tad iesēj/iestāda pa jaunu.

    Ne jau visiem dārzi pludo. Citiem ir sausāka vieta.

  17. Māris /Sigulda/ Says:

    Vakar brīnišķīga diena, pilsētas slēpošanas trasē lejā rādīja +17, daži slēpoja. līdz jostas vietai izģērbušies (no jostas uz augšu, protams). Šorīt mākoņains, ap 12-00 mākoņi izklīda. palika silts. Apmēram ap plkst.15-00 sacēlās spēcīgs vējš, kas skurstenī nejauki gaudoja. Atpūta milzīgas mākoņu gubas, domāju, būs pērkons, a nekā. 10 minūtes nolija neliels, bet auksts lietus, tad mākoņus aizpūta, vējš norima un pievakare bija silta, pašlaik +4,7.
    Sēt vēl pa agru, vai nu sēkla sapuvīs, vai arī ilgi neuzdīgs. Ja būs ļoti silts, var uzdīgt un pēc tam nosalt. Es gan skatījos savā dārzā un nodomāju, ka ja vēl 10 dienas būs šitāts laiciņš, varētu safrēzēt zemi. Tagad jazāģē un jāskalda malka.

  18. Normunds Negaiss Says:

    Pamēģinaju uztaisīt blogu – negaiss.blogspot.com, bet nekā jau tur īsti nav.

  19. Gunars Says:

    Labrīt! Gaidu uz Maikla komentāru par biedējošo prognozi no GOSMETEO ru. Ar sestdienu palikšot krietni vēsāks un pirmdien sāks snigt. Un tā vismaz nedēļu. Ir pamats šādam nejaukumam?

    • Grigalis Says:

      Gismeteo parasti murgo, bet šoreiz viņi nespēja ignorēt ilgstoši rādīto GFS aukstumu, kas tiešām atnāks jau sestdien. Sniegs būs, tikai nevaru izdomāt, cik daudz – 10 vai 20 cm pa visām tām dienām kopā.
      Pamats ir liels, jo arī GFS ansamblis to apstiprina.

      • b Says:

        Ņemot vērā, ka GFS ir vienīgais, kas zīmē to briesmīgo ainu, es tomēr apšaubu, ka ievērojami snigs. Varbūt austrumos vai augstienēs kādi daži centimetri. Tā es domāju.

      • lightning Says:

        Nekāda liela visu Latviju aptveroša aukstuma un sniega sestdien nebūs. Vēsāks – jā, lietus – gandrīz 100%, naktīs vietām zem 0 – ļoti iespējams vietās, kur varbūt skaidrosies. Redzēsim, kuri kauliņi kritīs!😀

      • Grigalis Says:

        UKMO arī redz hPa 850 temperatūru zem -5, kas gandrīz vienmēr izraisa sniegu, nevis lietu. Turklāt neviens modelis šobrīd nevar izskaitļot konvekcijas nokrišņu lokalizāciju un to daudzumu.
        Nu nebūs sestdien, būs svētdien un turpmākajās dienās. Snigšanas iespējamība, nejaukt ar sniega segas izveidošanos, aprīlī ir daudz lielāka par -30 grādu iespējamību ziemas mēnešos.

      • lightning Says:

        Paga, paga, tu pats par tiem mistiskajiem 10-20 cm te raksti…😀 Es nesaku, ka aprīlī nevar uzsnigt, ir bijuši daudzi gadījumi, taču parasti tas ir snieģelis, kas ātri uzsnieg un tikpat ātri nokūst, labi ja 2-5 cm. Bet nu tādi 10-20 cm sniega segas varianti bijuši daudz retāk (ir bijuši, to neapstrīdu!) nekā -30 ziemas mēnešos!

      • Grigalis Says:

        10…20 cm izkritušā sniega pa visām dienām kopā, nevis sniega segas biezums. Sega pat Vidzemē izveidojas visai reti. Pat 2001. g. aprīlī tas sniegs nokusa nākošajā dienā, bija kādi padsmit līdz 20 cm.

  20. Juris A., Baltezers, NOst Says:

    Tiešām, ar sējas darbiem nevajaga steigties. Gadus 30 atpakaļ, laiciņš bija jauks, saulīte pa zemi staigāja, dienā ap +15C, nospriedām Jurģu dienu pavadīt pie dabas, toreiz Rīta Buļļos (Daugavgrīvā), bija neliels pleķītis ar “skalu” mājiņu – palikām ar bērniem pa nakti no sestdienas uz svētdienu, pakašājāmies pa zemīti, priecājāmies, ka drīz varēs likt vaļā. Vakarā pakurinājām plīti, lai siltāk un likāmies gulēt. Naktī dzirdu, mājiņu sāk purināt, kāds arī pasvilpo. Slēģi ciet, nekā neredz. No rīta – pārsteigums, durvis nevar atgrūst vaļā, pusmetru kupena, arī apkārt sniegs – kādi 20 cm !!!!!!!!! Pa radio dzirdējām padomu – jāglābj atlidojušie putni, visi metas uz slapjajiem, bet plikākajiem ceļiem un šosejām – meklēja ko ēdamu. Ieteica mēģināt zālē attīrīt kādus laukumiņus. To arī darījām, uzreiz salaidās vesels bars – tik ļoti bija izbadējušies, ka nebaidījās, ka mēs turpat blakus tīrām vēl. Sniegs noturējās kādu pusotru dienu. Krūmi, vienalga, bija pilni ar bojā gājušajiem. Tā, ka nevajag steigties, krievu http://www.meteo.ru 2 nedēļu prognozē (nu, ticamība fifti – fifti) pa naktīm vēl sola mīnusus.

  21. Liga Says:

    Es tiešām, kā jau bija rakstīts katru gadu riskēju, velākais, kad kartupeļus esmu stādījusi 20.04. Tas protams mazdārziņā, lielajā dārzā 1.05-4.05 jau varāk nekā 10 gadus. Ir bijis, kad sastādam un sāk snigt, bet vēl nekad nekas nav nosalis. Un viss ir sasēts kamēr zeme mitra, jo mūsu pusē maijā parasti ir sauss. Un zaudē tie, kuri stāda vēlu, viss iekalst.
    Un mazajā dārzā visu sasēju ar domu, ja nosals, maijā pārstādīšu. Patīkami, ja savus gurķus var ēst uz Jāņiem un kartupeļi arī uz to laiku ir ēdami.
    Manā dārzā zeme sausa, zāle zaļa, drīz ziedēs narcises, tulpes pumpuros. Vakar jau vārījām skābeņu zupu.
    Burkānus, sarkanās bietes, sīpolus lociņiem mierīgi jautagad var stādīt un sēt.🙂
    Arī kartupeļiem nekaitē līdz -5, kad izdīgst tad jau ir siltāks.

    • Grigalis Says:

      Piekrītu, ka mūsu klimatā pavasara sezona jāsāk pēc iespējas agrāk. Agrāk par aprīli man gan vēl nekad nav izdevies.

    • Māris /Sigulda/ Says:

      No teiktā var domāt, ka esat no siltajiem Latvijas rietumiem. Manā pie mums Siguldā gan tik ātri kartupeļus nestāda. Manā bērnībā, t.i. 70-to gadu sākumā, kartupeļus stādīja vecmātes vārda dienā- 22.05. Emīlijās.
      Varējāt gan norādīt, no kurienes esiet.

      • Grigalis Says:

        Esmu norādījis jau tik daudz reižu, ka vairs negribas, bet dodu mājienu – Latvijas lielākais kultūrvēsturiskais novads. Kartupeļus neaudzēju un tos ēdu kā delikatesi.

  22. Raitis_sametis/Zantē Says:

    Labdien, no rīta “pie manis”+6, tagad jau+14… Rītā bija skaidrs, nupatās jau “virs galvas” (jo vējš no vakardienas ZZA šodien mainījies uz DA – mākoņu augstumā- pie zemes bezvējš…) sāk veidoties konvektīvie gubu mākoņi, manīsim- varbūt šodien kāda lokāla lietusgāze..?

  23. Maija Says:

    Esmu mācīta no bērnības nesteigties ar sēšanu un stādīšanu,,,Mans laiks ir maija mēnesis.Sarkanās bietes salst gan!Neesmu tik bagāta,lai riskētu.Es ļoti pārdzīvoju,ja augi aiziet bojā.Katrs dara kā grib.Šodien pie mums pagaidām saulīte,daudz siltāks,nekā vakar.Par sniegu nav nekāds brīnums,Pērn,18.aprīlī Madonas puse bija balta,pie mums arī bija,tikai mazāk.Viss vēl var būt…

    • Grigalis Says:

      Zosēni, Jaunpiebalga – tās vietas nav radītas zemkopjiem. Tu vienkārši esi pielāgojusies vietai ar īsāko vasaru Latvijā, lavierējot starp ļoti vēlo pavasari un agro rudeni. Man ziemā pat kailsalā pie -20 nenosalst ķiploku laksti, tā ka pavasara salnas tiem vispār nekaitē.

  24. lightning Says:

    Līvānos diena jau krietni iesilusi, lai arī no paša rīta bija tikai ap +3. Debesis pilnīgi skaidras, neviena mākoņa nemanu; vienīgi nav spilgti zilas, bet gaišzilas – tāda kā praktiski nemanāma, neliela dūmaka varētu būt. Atšķirībā no vakardienas, arī vēja tikpat kā nav, paretam kāda pūsmiņa uzpūš. Un silts jau tagad, ap +16 svārstās. Ja tā turpināsies, uz vēlāku pēcpusdienu varētu manā pusē būt jauns rekords (pašreizējais, pēc maniem termometru rādījumiem, ir +18,0C).🙂
    Drīzumā būs jāaizbrauc uz dārzu aplūkot situāciju un mēģināt kaut ko sākt kārtībā savest (redzēs, cik pažuvis pa šīm dažām dienām būs). Lielākās problēmas ar sniega svara salauzto siltumnīcu. Taču tā jau praktiski tāpat bija savu laiku nokalpojusi, bez kapitālā remonta neiztikt – principā vecā jājauc nost un jābūvē no jauna. Labi, ka meistaru sarunāju – tādus nopietnus darbus labāk uzticēt profesionāļiem, man cita darba specifika…🙂

  25. Saulcerite Says:

    Es savā Pierīgā jūtos kā baltā vārna-jau dabūju sestdien pārstādot puķes dārzu laistīt un šodien noteikti būs jāatkārto.Nu bet lecektis gan sēšu tikai šo sestdien-redīsus ,dilles,sīpollokus.

    • Grigalis Says:

      Nosalsi sestdien stiprajā un aukstajā vējā. Beigās būs vien jāatliek dārza darbi uz nākošo vīkendu.

      • lightning Says:

        Ne jau visi tik salīgi, kā te dažs labs…😀

      • Grigalis Says:

        Tu to labāk atbildi cienītajai dāmai, kad viņa ierakstīs tādu komentāru pēc dārza darbiem ziemīgajā vīkendā!
        Kad esmu žēlojies par nosalšanu? Es nestrādāju ārā un man absolūti vienalga, kas tur notiek. Nav mums ne -50, ne +50, lai sajustu diskomfortu.
        Esmu virtuālais laikapstākļu vērotājs un man ir labi, pat ja ārā gāž lietus, stipra vētra, putenis vai svelme ar lausku uzdarbojas.

      • Saulcerite Says:

        Paldies par jūsu rūpēm,bet es esmu rūdīta lauku meitene un neliels vējš jau nu mani nenobiedēs

  26. orkaans Says:

    Svētdien biju aizbraucis uz Ķeguma un Pļaviņu HESiem, paskatīties reti vērojamo ūdens daudzumu!
    Vēl droši var braukt, būs ko redzēt. Skats ļoti iespaidīgs.
    Ieliku dažas bildes, vēlāk būs arī viens video.

    Kā arī papildināju retā saules halo rakstu ar divām bildēm, tai skaitā arī ar bildi, kur ir redzams pilnīgi viss parhēlija loks

    http://dabasparadibufoto.wordpress.com/

  27. Raitis_sametis/Zantē Says:

    http://www.gismeteo.ru/city/busy/?city=4135

    Šie pat masīvu sniegu uz nākamo pirmdienu vēstī…

  28. Maija Says:

    Toties sola stiprus lietus,sniegu uz 21.Tad jau redzēsim!Tieši tā,Grigalīt,ja dzīvotu tundrā,arī pielāgotos…

  29. maikls Says:

    Man centrālā apkure nav atslēgta, dzīvoklī pat pie atvērtiem logiem +27 grādi, bet tagad ārā Jēkabpilī viss ir tīts dūmos, logus nevar turēt vaļā, un nav vēja, kas dūmus izdzenātu. Trakāk kā vasaras karstumā. Un tad, kad ārā kļūs aukstāks un saule nespīdēs, tad noteikti apkuri atslēgs un tad būs jāsalst, kā jau katru pavasari.😀

    • lightning Says:

      Man apkure it kā arī nav atslēgta, bet kurina tikpat kā nemanāmi, un dzīvoklī ir komfortie +21…+22.🙂 Bet es arī baidos, ka neizdomā pavisam atslēgt tad, kad paliek aukstāks – ir diezgan nepatīkama pavasaru pieredze no dažiem gadiem iepriekš…😀
      Vēja nav arī Līvānos, bet kas tad tos dūmus rada Jēkabpilī? Pie manis nekādu dūmu, visu dienu svaigs gaiss, saule un zilas debesis!

    • Grigalis Says:

      Tā nu tas ir ar centrālo apkuri. Bet es gan nekad neesmu saskāries ar pārlieku kurināšanu, parasti kurina knapi siltus, bet jāmaksā pāris latus par 1 kv. m. Tos radiatorus var apsegt ar kaut ko ugunsdrošu, pat skapja, bufetes piestumšana priekšā, nu jebkādi palieli priekšmeti samazina siltuma atdevi telpām. Tu takš labi zini, ka drīzumā vēji sacelsies un tad it kā vajadzētu uzelpot svaigāku gaisu, tāpat aukstuma vilnis jebkurā gadījumā atdzesēs telpas.

      • lightning Says:

        Vēji sacelsies…😀 Nedzīvojam piekrastē, lai riktīgus vējus justu. Es gan par to tikai priecīgs, piejūrā dzīvot negribētu. Kaut vai Maikla demonstrētais šodienas piemērs – Ventspilī (gan uz mola, gan lidostā) ap +2, bet pie manis Līvānos +17 (un ne tikai pie manis, arī daudzviet citur Latvijas iekšienē līdzīgi grādi, to pašu arī meteo.lv rādīja).
        Ko tu izvēlētos, Grigali? Labāk paciest treknāku aukstumiņu ziemā un karstāku vasaru, vai gandrīz visu laiku jūras vēsumu just? Es mīlu karstu vasaru un aukstu ziemu – tā, kā tam jābūt Latvijā, kā ir bijis kopš mūsu senču laikiem.
        Un gaiss arī pie manis ir svaigs, tas ir mīts, ka tikai piejūras gaiss ir svaigs un veselīgs.
        Savukārt centrālā apkure – jā, tai savi plusi un savi mīnusi, kā jebkurai lietai, tomēr manā vietā plusu krietni vairāk. Labāk dzīvoju dzīvoklī ar centrālo, nekā ņemos ar malku. Es ir uzaudzis pilsētnieks, pie tā pieradis, un negribu no tā atteikties, ko man spēj pilsēta dot.

  30. lightning Says:

    Šodien laiciņš vienkārši ideāls!🙂 Visu dienu spoža saule, praktiski bezvējš; kad biju dārzā, kur visur piesaulē, likās kā vasarā, pat kreklā karsti bija! Domāju, ka būs kritis šī gada rekords, tomēr nekā – max bija “tikai” +17,8C, bet vidēji bija ap +17,5C. Piesaulē gan visu pēcpusdienu turējās +23…+27. Uz balkona to labi varēja just – sēdi, uzpīpē, aizver acis, atlaidies krēslā un iedomājies, ka tevi silda nevis aprīļa, bet gan vismaz jūnija pēcpusdienas saule!😀 Vēja nav, tikai siltums no debesīm! Sauļošanās laiks!😀

  31. b Says:

    Njā, es arī gribēju pasūdzēties, ka Raitis šeit bieži spamo ar mediju informāciju, ko Maikls, komentātāji vai meteo.lv jau sen rakstījuši un apsprieduši. un te vēl nesen meklējot vecos komentāros vienu linku, uzgāju Raita prognozi šim pavasarim🙂
    ==
    raitis_sametis/Zantē Says:
    February 9, 2010 at 19:53
    Hmmm… kas tur ko žēloties. Domāju, ka savā prātā un uz pieprasījuma es tās izniegšu, / tikai ne jau savā blogā tās nelikšu (aizņem vietu). Tagad pateikšu: ziema aizvilksies līdz marta beigām, sniegs kusīs pārsvarā ar sauli (bez lieliem plūdiem- tie varētu būt jūlijā, negaisu laikā), pavsara pirmā puse mierīga – bet otrajā pusē, un pirms Jāņiem: nevāji negaisi, iespējams – vasaras viducis ar anticiklonu un siltumu (kas man nepatīk, bet citi saka “jauks laiks”). Tālāk grūti pateikt…

  32. gubumakonis Says:

    Rigā laikapstakļi ne ar ko ipašu neizcelas aizvaditajas dienās-parasts anticiklonals laiks,kads man ne ipasi patiik vairumā😉 Ipaši silti te nav,ka daudzviet citur Latvija aizvaditas dienas-dzestrais ZR vejs no liča liek sevi manīt,ari konvektivie makoņi Rigu nesasniedz,kaut vakar bija visai tuvu. Kopumā šodien laikam vissiltaka diena-lidz +14 +15 oficiali. Samera sauss.

    • lightning Says:

      Tev laikam nelielais līča efekts to ne visai patīkamo dzestro vēju nes, līdz manai pusei tas vienkārši neaizkļūst, tāpēc es te varu sildīties.🙂 Tiesa, vakar arī pie manis bija atpūties šis ziemelis, tāpēc +15 likās kā labi ja +12 (efektīvā t), bet šodien, kas vēja nebija, mani +17,5 bezvējā un nemitīgā saulē uzauga vismaz līdz +20 klajā laukā, bet pēcpusdienas saule uz balkona bija pacēlusi gaisu līdz +27 (par ko rakstīju jau iepriekš).
      Klau, sadalām sfēras – Tu ņem lietu un mākoņus, man atstāj sauli un pa kādam riktīgam pērkonam, OK?!😀

  33. Raitis_sametis/Zantē Says:

    Labrīt, migla -kas jau izklīst, 0 grādu. Vakar vakarā konvektīvo mākoņu paliekas bija līdz tumsai, silts vakarā +8 vēl plkst. 21:00.

  34. gubumakonis Says:

    http://weatherfoto.wordpress.com/2010/04/14/aprila-joki-2001/
    Izlasot Maikla ziņu Twiterī atcerejos,ka man ir senas bildes no iespejams ta paša sniegputena. Toreiz tas tiešam bija negaiditi un iespaidigi!

  35. Maija Says:

    Jā,tas bija gan iespaidīgi!Sniegs uzsniga tieši uz Lieldienām!

  36. lightning Says:

    Labas bildes! Nepateiks, ka aprīlis, tādi skati vairāk piestāv februārim!🙂

  37. lightning Says:

    Šodien kārtējā foršā diena! Rīts un priekšpusdiena vienā saulē, jau pēc 11.00 bija +13, bet maksimums bija ap 13.30 – 14.00, kad beidzot tika sists mans kārtējais rekords, uz uzreiz pamatīgi – +19,8C! Ap šo laiku kāreiz biju neilgi izgājis ārā no mājas, un sajūta bija kā vasarā! Vēja arī gandrīz visu dienu praktiski nebija, paretam kāda neliela pūsmiņa parādījās.
    Tiesa, pēc 14.00 diezgan ātri parādījās palieli mākoņi, saules kļuva aizvien mazāk, un arī grādi mazliet nokritās, tomēr +17…+17,5C visu laiku turējās. Tomēr apmācies nav, skaidras debess pleķu daudz, vienīgi mākoņu tomēr vairāk.
    Arī šobrīd – tikko nokrita 3 lietus piles 5 rindās😀 , mākoņi apkārt staigā, taču neizskatās, ka tie kaut ko nopietnu (vismaz pagaidām) varētu atnest. Turklāt joprojām silts, +17,1C.

  38. gubumakonis Says:

    Riga gan parasta apriļa diena bija,salidzinot ar dažam citam vietām Latvijā-diezgan vēsa.max.t. dienā neparsniedza +8 +10 gradus,(auksta liča tuvums dara savu,bet nekas)tatad par 10 gradiem aukstaks,ka piemeram Līvānos,arī nekadu cerigu lietus mākoņu tuvuma nemaniju,kaut gan dienas otraja puse stradaju telpās,bet tomer diena sausa bija. No rita bija migla.

  39. N Vests Says:

    2001.g.Lieldienas tiešām paliks atmiņā.Šeit uzsniga apmēram 35 – 40cm,apbrīnojami,cik lielu daudzumu spēja uzņemt koki.Visvairāk uztrauca tas,ka bija atlidojuši daudzi gājputni.Es notīrīju apmēram 5 kv.m.laukumu un nokaisīju ar nezāļu sēklām,kuras,par laimi man bija krājumā,un pēc neilga laika es vēroju to,ko arī nevar aizmirst.Laukums bija pilns ar žubītēm,mugura pie muguras,bet vēl arvien lidoja klāt jaunas un centās iespraukties.Par kaut ko līdzīgu jau stāstīja Juris un tas ir grūti aprakstāms skats.Sniegs toreiz te sāka plakt tikai trešā dienā.
    Mazliet gribu piebilst Lightningam par pilsētas labumiem.Visu nosaka skatupunkts,kā uz lietām raugās.Viena daļa pilsētnieku izmantos katru iespēju,lai izrautos pie dabas (un to skaits nākotnē arvien pieaugs,tas ir neizbēgami),turpretī citiem tas nav nepieciešams.Vēl vairāk – daži nokļūstot,piemēram,mežā jūtas kā ne savā ādā.Man atbrauc sēņotāji,es aizvedu viņus uz mežu,visi ir sajūsmā par sēnēm,par mežu,bet viens mašīnā guļ.Viņš pat nav izkāpis ārā. Viņa interešu loks izbeidzās pie Rīgas robežas.
    Esmu dzimis un līdz 90.g.baudījis visus pilsētas labumus un ērtības,un tomēr es to visu mainīju pret lauku neērtībām,un uzskatu,ka esmu tomēr ieguvējs.Šodien man viena diena Rīgā jau ir it kā par daudz.Bez tam Rīga ir tā izmainījusies,ka tā vairs nav mana pilsēta,es jūtos tur svešs.
    Šei laukos es esmu tiešā sasaistē ar dabu,ar savu dārzu,ar visu skaistāko,ko daba var dot.Varbūt man jāpateicas šai videi arī par to,ka piedzīvojot visdrausmīgāko dienu savā dzīvē,tā palīdz man tikt daudz maz tam visam pāri.
    Tāds, Lightning,ir mans skatupunkts.

    • lightning Says:

      Piekrītu, par gaumi nestrīdas. Bet arī pilsētas ir dažādas, jo īpaši izceļas Rīga. Rīgā savulaik studentu gados esmu dzīvojis, tad bija savādāk, tagadējā Rīgā pastāvīgi dzīvot arī es negribētu. Arī es tur jūtos svešs. Aizbraukt uz dienu – divām, jā, bet pastāvīgi tur uzturēties nevaru, dzīvoju citā ritmā. Savukārt pastāvīga dzīve laukos man asociējas ar lielāku vai mazāku vientulību, turklāt man arī bērnībā lauku praktiski nav bijis, tāpēc ilgi dzīvot laukos es nevarētu (tā vismaz šobrīd domāju, nezinu, pēc gadiem 10 – 20 varbūt domāšu savādāk), jo visi lauku darbi man ir sveši. Es vienkārši nevarētu atrast, ko darīt, justos līdz ar to kā ne savā ādā.
      Cita lieta ir aizbraukt uz laukiem uz neilgu laiku, teiksim, dažām dienām, pabūt pie dabas un izbaudīt to, ko tā spēj dot. Man patīk sēņot, makšķerēt, bet arī tikai kompānijā. Taču no savas pieredzes (paciemojoties) zinu, ka pēc 3 – 4 dienām tas apnīk, sāku ilgoties pēc ierastās pilsētas dzīves. Nevis mūžīgās skriešanas un steigas kā Rīgā, bet salīdzinoši mierīgās, tomēr sabiedriskās mazpilsētas dzīves. Gribas paskatīties iecienītos TV kanālus, pasērfot netā (to gan tagad visu jau vairāk vai mazāk var nodrošināt arī laukos), aiziet uz kafejnīcu, satikt kādu draugu un papļāpāt par vienu vai otru tēmu utt. Tāpat esmu pieradis arī pie pilsētas komforta, kad nav pašam jārūpējas par dzīvokļa apkuri u.c. sadzīviskām lietām, kad veikals ir netālu no mājas un vari jebkurā brīdī nokāpt un nopirkt nepieciešamo. Tajā pašā laikā, ja gribas pabūt vienam un palasīt kādu grāmatu, var mierīgi sēdēt dzīvoklī. Pilsēta tomēr piedāvā daudz lielākas izvēles iespējas. Taču saprotu, N Vest, arī Jūs un citus līdzīgi domājošos. Es savu viedokli nevienam neuzspiežu, jo vienīgā īstenā viedokļa nevar būt, tikai izskaidroju savējo redzējumu. Kā minēju sākumā, par gaumi nestrīdas.🙂

  40. Juris A., Baltezers, NOst Says:

    NWest, 100% taisnība. Arī es biju rīdzinieks kopš bērnības, bet, kādu laiku atpakaļ arī sāku izjust, ka kaut kas arvien vairāk velk pie dabas. Tūrisms – pa Latviju un autostopi pat līdz Karpatiem, lekšana pa Karēlijas ūdenskritumiem ar paštaisītiem katamarāniem un smailītēm, aizrautīgā kreiserburāšana, kalnu slēpošana – it kā jau pietiekoši daudz pie dabas. Bet jutu, ka kaut kā vēl pietrūkst. Vajadzēja dabu vēl tuvāk! Sākumā pa vasarām, gan Buļļu salā, vēlāk nedēļas nogales Skaistkalnē – arvien vairāk tajā visā iekšā, bet kopš 2005. gada – jau pastāvīgi šeit pie vietas. Un tiešām, pat negribas braukt vairs uz Rīgu, kas tepat blakus, bet kuru pat par šiem nedaudzajiem gadiem jau gandrīz nepazīstu, tur esmu tikai minimāli, neatliekamu lietu dēļ. Uz bodi var aizbraukt līdz Ādažiem, arī tepat netālu. Nu nepatīk vairs tā Rīgas burzma! Te tu paskaties uz dabas gleznu aiz loga ……. Tas nu tā, anticikloniskās ainas vedina uz ārpustēmas filozofēšanu …

  41. Raitis_sametis/Zantē Says:

    Labdien, biju vakar vakarā- šodien rītā Rīgā. Laiks garlaicīgs, anticiklonāls… kā jau visur Latvijā. Manīsim, kas būs priekšdienās…

  42. r2n Says:

    Vai rīt Latgalē būs pērkons?:)

  43. Tālis (YL3GFR) Says:

    Vēlētos pajautāt šeit “runājošos” dabas un klimata vērotājus par to kā tad klimatu var iespaidot tas pelnu mākonis kura dēļ Eirpas ziemeļrietumos gaisa satiksme nostopēta. Īslande it kā tālu , bet redz kā tas viss globāli iespaido visus…
    Tikko saitā www. gomel-sat.net salasījos par iespējamo apokalipsi 2012 .gadā… Es gan stipri skeptisks , bet ja tā Saule aktivizēsies tā , ka mēs uz ilgāku laiku paliksim bez elektrības būtu traki… Toties ziemeļblāzmas būs tā pa īstam.
    Esmu gatavs tās labāk neredzēt..

  44. lightning Says:

    Līvānos joprojām lielisks laiks!🙂 Dzidri zilas debesis un spoža saule visu dienu! Mazliet vēsāks gan nekā vakar, tomēr pietiekoši silts, ap +14…+15 visu dienu (rīts gan bija auksts, knapi virs 0, bet pie tā jau pierasts…😀 ).
    Un man šāds laiks nemaz neliekas garlaicīgs, tieši otrādi – tas it kā dod papildus enerģiju un stimulē darboties.🙂 Rīt jābrauc uz Rīgu, un – tu posts! – ziņo laika maiņu ar stipru vēju un lietu…😦 Bet ko padarīsi, vienmēr jau labs laiks nevar būt…🙂

  45. MRX Says:

    CNN lielaakaa dalja zinju veltiita Islandes vulkaanam. Kaut kaads gjeologs mineeja, ka ap sho vulkaanu tagad kuustot 200m biezs ledaajs, tachu veesturiski vienmeer esot bijis taa, ka shis vulkaans iedarbina vienu citu, kas esot krietni lielaaks…

    • Grigalis Says:

      Paniķieri atkal dzesē mutes un pārpūlē pirkstus… ceļot ažiotāžu ap kaut kādu nieka vulkānu. Protams, Islande nav Sicīlija, jo atrodas ciklonu dzimšanas rajonā, tāpat tuvāk polam, kur troposfēra plānāka, tātad vieglāk piesārņot stratosfēru. Sekas var būt nopietnas, bet kas tāds notiek tik reti, ka uztraukumam vispār nevajadzētu būt. Kāpēc lai tieši mūsdienās notiktu visas teorētiski iespējamās katastrofas? Kaut kāda devianta dzīves uztvere.

  46. Pierīga Says:

    Labs vakars! Atgriezos no Liepājas – laiks saulains un diezgan karsts pat aizvējā. Liepājā pēdējos 3 rītus no rītiem 0, +2 grādi, vietām bija salna.

  47. Maija Says:

    Es gan neteiktu,ka tas ir tikai nieka vulkāns…Arī mūsdienās var notikt jebkas!Protams,jācer un jādomā tas labākais!

    • Grigalis Says:

      Kad es rakstīju par iespaidīgo magnētisko vētru, tad man visi iebilda, ka nekas liels nav noticis un polāro blāzmu neredzēt. Pat ja nonestu Islandi no zemes virsas, es rakstītu, ka nekas nav noticis, jo citādi atkal visi citi man pārmetīs par panikas celšanu… Protams, Islandes vulkānu izvirdumus uztveru ar ļoti lielām bažām, nav jau Kamčatka, bet gan tieši pie mums.
      Vai vergu stāvoklis Senajā pasaulē uzlabojās no cerībām, labām domām vai naida pret vergturiem? Nē, nekas nemainījās. Publiski redzamākos politiķus arī nīst ļoti daudzi cilvēki, bet tāpēc vien viņu dzīve nepasliktinās. Domāt jau var daudz ko, bet tas nemaina to, kas notiek.

  48. Raitis_sametis/Zantē Says:

    Vai vulkāniskie pelni arī “nav vainīgi” pie gaidāmā aukstākā laika?

  49. b Says:

    Modeļi aukstumu prognozēja vēl “nezinot”par spēcīgo izvirdumu, turklāt jaunākajās prognozēs aukstums tiek prognozēts mazāks nekā pirms pāris dienām prognozēja.

  50. gubumakonis Says:

    http://weatherfoto.wordpress.com/interesanti-makoni/neparasti-saulrieti/
    Varbūt pateicoties ta vulkana pelniem mes ,ja laikapstakļi un makoņainums atļaus varesim noverot apmeram tadus saulrietus/saullektus rit vai parīt?
    Vai arī ko tadu: http://www.atoptics.co.uk/atoptics/sunvolc.htm
    vai tadu: http://www.atoptics.co.uk/droplets/corim12.htm

    • Grigalis Says:

      Atradis, ko salīdzināt. Leģendāru izvirdumu ar kaut kādu ikgadēju nieka vulkāniņu. Lūk, ja pamodīsies pārējie, tad cita lieta.
      Saullēkts pavisam parasts, speciāli skatījos un centos saprast, kā gan tie pelni krāsos debesis. Pēc dažādiem avotiem spriežot, no rīta jau vajadzēja tiem pelniem atrasties virs Latvijas.

  51. Raitis_sametis/Zantē Says:

    Labrīt- +3 no rīta, sāk apmākties: patreiz pārsvarā ar “augšējā stāva” mākoņiem: ci+cc+cs, bet dienā manīšu arī citus…* Runājot par izmešiem no vulkāna, vakra vēl nekādu tur savādāku saulrietu vēl nemanīju (ja vien Mēness, kurš ir “jauns” patreiz, ļoti skaisti un ļoti tuvu Saulei pie horizonta pašos ZR ļoti skaistā un šaurā strīpiņā bija redzams). * Vēl būtu ponts, ja atcelto lidmašīnu reisu dēļ 17. no Oslo nevarētu atlidot grupa Metallica, kurai 17.4. paredzēts koncis Rīgā…

  52. gubumakonis Says:

    http://www.spoki.lv/foto-izlases/Vulkana-izvirdums-Islande/134279
    Vulkāna izirduma foto izlase. Pec jaunakam ziņam vulkana pelnu mākonis Latviju sasniegs ap 8 no ŗita,tatad laikam ir jau klāt,Lidostas darbu iespejams aptures ari ilgāk,ka lidz 18 00,bet kopuma ka tika ziņots LR-1 viens vulkanologs pieļauj iespejamibu,ka vulkana izvirduma pelni iespejams periodiski radis problemas gaisa telpā vel pusgadu,viss atkarigs no izvirduma norises(ko loti gruti prognozet) un veja virzieniem…

  53. Normunds Negaiss Says:

    Kāds zin, kāpēc tie pelni kaitīgi lidošanai un lidmašīnām ,kāpēc nevar lidot?

    • gubumakonis Says:

      Cik sapratu lasot ziņas skaidrojumu- vulkāniskie pelni ietekmē lidojumu drošību tāpat kā smilšpapīrs ietekmē lidmašīnu – mākonis ir mazas iežu daļiņas, smiltis, putekļi. Tās var iekļūt lidmašīnu dzinējos, var arī aplipt ap lidmašīnu, kas ietekmē aerodinamiskās īpašības, var tikt arī aizsmērēti logi.

      • Grigalis Says:

        Bet cik daudz lidmašīnu lido 10 km augstumā?
        Cik sapratu, tad tie pelni ir sākot no 10 km. Vai tiešām, uz Viļņu vai Tallinu lidojot, ir jāpaceļas līdz tiem 10 km?

    • lietusviirs Says:

      Ja koncentrācija pietiekama, tad tie izkūst turboreaktīvajā dzinējā un pielīp, tādējādi dzinējs var sabojāties.

      Bey cik saprotu, tad šoreiz tomēr tiek pārspīlēts, un putekļu koncentrācija nav tik liela, lai tie traucētu lidot.

      Nu varbūt krāsa var nedaudz padilt un vējstikls nedaudz nomatēties. Bet šķiet ka arī priekš tan koncentrācija ir par mazu. Nu varbūt tiešā vulkāna tuvumā.

  54. Juris A., Baltezers, NOst Says:

    Klau, vai “zaļā mafija” tagad nevarēs pieprasīt Islandei samaksāt “kvotu naudu” par atmosfērā palaistajiem izmešiem? Vai kāds specs nevarētu parēķināt, cik tūkstošu vai pat miljonu tonnu izmešu uziet gaisā? Vai te mēs uzskatāmi neredzam to absurdu, ko zaļie izvērš ar savu darbošanos? Vai tik nebūs tā, ka tas daudzums, ko vulkāns izspļaus dažu dienu laikā, būs vienlīdzīgs ar vienas vai vairāku valstu izmešu kvotu gada apjomu, par ko noteikti piespiestu maksāt !!! Droši vien, ka viens vulkāns pārspēj to, ko cilvēki nespēj paveikt ilgstošā laika periodā.

    • lietusviirs Says:

      Nu kvotas nav nekas vaikrāk kā bizness (tiesa “pseido zaļie” biznesam ļoti palīdzēja/palīdz).
      Bet man gribētos, lai tie puktekļi nedaudz apkvēpina grenlandi un arktiku. Tad būtu interesanti paskātīties kā tas ietekmētu ledus kušanu.

      Ja nekļūdos tad iepriekšējo reizi šis vulkāns izvirda 2 gadus🙂

      Un it kā šī vulkāna izvirdums parasti asot bijis saistīts ar kādu citu, kurš ir būtiski lielāks.

      Tā ka var būt interesanti.

    • Grigalis Says:

      Cien., Juri!
      Neviens nevienu NESPIEŽ maksāt. Ja Latvijas iedzīvotāji ir tik kūtri, ka ļauj atsevišķiem nekrietniem cilvēkiem iegūt politisko varu, slēgt visādas vienošanās, uzņemties mistiskas saistības pret citām valstīm, organizācijām, tad tā ir tikai un vienīgi mūsu visu vaina. Vai tauta ir spējīga pieprasīt valstij, lai tā izstājas no KIOTO vienošanās? Tie ir tieši zaudējumi, konkurētspējas mazināšana mūs uzņēmējiem, kuri kaut ko ražo un neizbēgami izlaiž CO2. Ja KIOTO ietvertu visus patiešām kaitīgos izmešus, nevis tikai siltumnīcefekta gāzes, tad es vēl saprastu tā lietderību.
      Kopš cilvēki vairs neveic kodolsprādzienu izmēģinājumus, mēs laikam vairs nespējam sacensties ar vulkānu devumu. Nezinu konkrēti par šo vulkānu, bet ikgadējais visu vulkānu devums ir daudz lielāks par visa veida izmešiem no globālās rūpniecības 1 gada laikā. Kaut gan vēl jau paliek mājlopu miljardi, to atkritumi un līķi, tāpat izgāztuvju trūdēšana, pūšana, izcirsto mežu palieku trūdēšana, izmainītās ekosistēmas samazinātā CO2 absorbcija. Cilvēces ietekmi nevar pārvērtēt.

  55. Raitis_sametis/Zantē Says:

    http://klab.lv/users/meteo_lv/38822.html

    Atvēru lapu atsevišķu – kas veltīta šiem vulkāniskajiem pelniem virs Latvijas… ***Iespējams, šie radīs arī papildus mākoņus kondensācijas apstākļus (lielākus nokrišņus)?

  56. maikls Says:

    BBC ziņo, ka pelni ir 6-11 km augstumā, bet daļa arī sēžas uz zemes, gan Lielbritānijā, gan Skandināvijā vietām pavisam neliela pelnu kārtiņa nosēdusies un cilvēki jūtot sēra smaku.

    Bet lielie izvirdumi SO2 un citas gāzes, putekļus parasti ielaiž stratosfērā 20km augstumā vai pat augstāk, kur tie var uzkavēties vairākus gadus, tādējādi ietekmējot klimatu. Arktikas vulkāni parasti izraisa lēnu, bet stabilu un visai ilgstošu atdzišanu, savukārt tropu vulkāni – no sākuma strauju atdzišanu (strauji globālos mērogos ir, piemēram, viens grāds gada laikā), kas skaidrojama ar putekļu izraisīto saules gaismas atstarošanu, pēc tam it kā sasilšanu, bet nezinu, kāpēc. Tropu vulkāni laikam parasti neizmet lielu daudzumu SO2, šī gāze, ja ir ielaista stratosfērā, laikam visvairāk veicina atdzišanu.

    • Grigalis Says:

      Pēc teorijas, viss, ko vulkāni izmet troposfērā, veicina tās sasilšanu, nevis atdzišanu. Sēra oksīda un visādu iežu daļiņu izmešana stratosfērā jebkur uz planētas – izraisa atdzišanu, globāli, lokāli.
      Vai Islande, kas atrodas šaipus polārajam lokam, ir Arktika? Vai Kamčatka un Aļaska ir Arktika? Nē, nav. Arktikā NAV vulkānu. Bet šo minēto vietu vulkāni īpaši neatdzesē D-puslodi, tā ka atdzišana vairāk reģionāla, nevis globāla. Visus iepriekšējos gadus Kamčatkas un Aļaskas vulkāni ik pa laikam piesārņoja stratosfēru, bet nekādu atdzišanu nemanījām. Korelācija ir visai maza. Islande un Eiropa ir īpašs gadījums, jo Islande atrodas vietā, kur dzimst cikloni, atrodas ceļā gaisa masām, kas plūst no R uz A. Bet Eiropa ir tik maziņa, salīdzinot ar visu planētas virsmu.
      Varbūt kļūdos, kā jau diletants, bet man tā liekas…

    • lietusviirs Says:

      Atdziest dēļ pelniem un SO2, kurš rada mazus pilieniņus un ļoti labi atstaro gaisu.
      Par vēlēku sasilšanu neesmu dzirdējis. Ja nu vienīgi tiek domāti VEI 7 vai pat 8. Tur gan CO2 varētu būt tik daudz, ka tas varētu pēc SO2 un pelnu iztīrīšanās veicināt sasilšanu.

      • Grigalis Says:

        Visas daļiņas, kas atrodas troposfērā, veicina tās sasilšanu – melna troposfēra sasiltu kā ogle. Ja vari pierādīt pretējo, lūdzu norādi uz autoritatīviem avotiem, kur tas minēts! Par stratosfēru nav runas, jo tās siltums vai aukstums tāpat neietekmē piezemes slāni. Vienīgi pieļauju, ka pastiprināta mākoņu veidošanās troposfērā, ūdens tvaikam kondensējoties uz cietajām daļiņām, var palielināt albedo, kas savukārt izraisa atdzišanu. Bet šādas albedo izmaiņas jau nav lielas un tās nevar būtiski izmainīt siltuma bilanci.
        Vulkāni ilgtermiņā vienmēr veicinājuši troposfēras sasilšanu, gan jau ne reizi vien izveduši no ledus laikmetiem. Vai tad nē?

      • lietusviirs Says:

        Vienkārš mehānisma skaidrojums ir reku:
        http://www.geology.sdsu.edu/how_volcanoes_work/climate_effects.html

        Man it kā nav pašmērķis kaut ko pierādīt. Es varu padalīties ar savu viedokli vai zināšanām/informāciju/utt .Te viss notiek uz pirkstiem. Labākajā gadījumā populārzinātniski. Matemātisko modeļu iztirzāšana (ar viesiem izvedumiem) domāju ka var likties garlaicīgi.
        Pie tam ko nozīmē autoritatīvs avots ???
        Priekš manis autoritatīvi avoti ir akadēmiskie izdevumi utt. (parsati pieejami tikai par maksu). Tādēļ izlīdos ar to kas ir par brīvu.

      • Grigalis Says:

        Kad cilvēks komentē kāda cita rakstīto, to “noliekot”, diskreditējot, tad “cietušais” to nevar uztvert kā vienkāršu cita viedokļa paušanu.
        Tevis iedotai avots tāds informatīvi nabadzīgs. Bet varu piebilst, ka no drošiem avotiem zināms, ka 1815. g. vasara bija parasta, vēsa Pēterburgas vasara. Sekojošā ziema uz 1816. bija parasta auksta Pēterburgas ziema, pavasaris arī pavisam normāls, vasara – normāla uz silto pusi, jūlijs gan togad, gan 1817. bija karsts. 1816. g. septembris bija silts, bet ziema uz 1817. gadu vispār silta. Tiesa, 1817. g. decembris bija ekstremāli auksts, ko kompensēja nākošās vasaras ārkārtīgi karstais jūlijs. Vismaz Baltijas krastos tas visu laiku spēcīgākais vulkāna izvirdums neatstāja nekādas sekas. Tas pats ar Centrālo Angliju – meteoarhīva informācija liecina, ka nekas ārkārtējs tajos gados netika novērots. Vasara bija parasta vēsa Anglijas vasara, kādas bijušas pirms un pēc tam. Nu jā, gada vidējā temp. iznāca tāda dikti zema, bet kopumā bez īpašiem ekscesiem. Tieši tas pats Pēterburgā un Anglijā vērojams zīmīgajos 1782.-1784. gados.
        Ja kāds nezina, tad šī informācija ir publiski un bez maksas pieejama.

      • lietusviirs Says:

        Reku šāda tāda infa par 1816 gadu.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Year_Without_a_Summer

        Tur ir arī smuka bilde, kas varētu ieskicēt kāpēc Baltijā to tā īsti nejuta. Savukārt pats minēji, ka Central Anglijā vidējā gad temp. esot bijus diezgan zema.
        Es fizioloģiski arī diezvai manītu 2C atšķirību.

        Vai vari iedot linku vai atsauces uz tiem drošajiem avotiem. Citiem būtu interesanti paskatīties.

        Starp citu es iepriekš komentēju maikla postu🙂 . Šķiet ir diezgan jāpapūlas lai tur manā komentārā saskatīt diskreditāciju, aplikšanu utt brr.

      • Raitis_sametis/Zantē Says:

        Ja tāds “Tamboras” vulkāns uzsprāgtu mūsdienu Īslandē, tad izrautu robu 5km diametrā Īslandes DA daļā, un es te Latvijā dzirdētu troksni, …

  57. gubumakonis Says:

    http://4seasonsinfoto.wordpress.com/2010/04/16/saullekts-16-aprili/
    Ši rīta saullēkts Rigā,Zolitudē,izskatas laikam vairak tuvojoša ciklona ietekmē,bet varbut ari tie pelni idaleji ietekme šo mākonu veidošanos,katra gadijuma smuks🙂

  58. Raitis_sametis/Zantē Says:

    … ir tāds gaiss, man attālumā no Rīgas… kad es it kā dzīvotu metropoles nomalē, un kad vējš uzpūš no Rīgas centra puses… /vēl negribas visu saistīt ar tiešo vulkānisko pelnu ietekmi, varbūt kāds kaimiņš “pa vējam” kurina pērnās lapas/, bet smaka nav raksturīga šim pavasara laikam….

    • Grigalis Says:

      Latvijā ir mazpilsētas, nesaukšu vārdos, lai neaizvainotu dažus patmīļus, kurās gaiss vienmēr ir sliktāks kā Rīgas centra ielās dienas vidū. Cilvēki privātmājās kurina atkritumus, lai tie nebūtu jāizved, lai ietaupītu vai aiz slinkuma un nevērības pret dabu. Pat mūsdienu avīzes: laikraksti, reklāmu materiāli ir tik tāli no papīra, ka to kurināšana nav mazāk kaitīga kā visādu organiskās ķīmijas izstrādājumu svilināšana. Bet kas gan ir tajā ellīgajā Rīgā? Tikai sadedzināta degviela. Nu jā, sodrēji, darva, tvana gāze ir pamatīgi, bet tas tomēr ir kūrorts salīdzinot ar tām dažām mazpilsētām. Rīga tomēr atrodas klajumā, netālu no līča, labi vējojas. Līdz tevīm, Raiti, nekas nevar aiziet. Nevajag jau pārspīlēt! Es saprotu, ka latvijieši sirdīgi nīst galvaspilsētu, bet tas nav iemesls, lai fantazētu visādus pekstiņus.

  59. Raitis_sametis/Zantē Says:

    http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-valahnjuk/

    3 web kameras uz šo vulkānu… * Es gan Rīgu neienīstu… tikai vienkārši saku: gaiss- kas šodien ap mani plūst (ar vēju no DR-R, kas nenes kādus piesārņojumus no kādām pilsētām, kas šodien nav “vēja ceļā”) ir ar nelielu “skābuma piegaršu” (savulaik reizēm tādas sajūtas bija tad, kad padlaikā no Brocēnu šīfera un cementa kombināta, kad tiem skursteņiem nebija filtri salikti kā šodien – nesa tos dūmus pie DDR vējiem reizēm/ šodien vējš no tā kombināta puses man iet garām gar D pusi…).

    • lietusviirs Says:

      Kurzemē skābais gais ir nevis no brocēniem, bet mažeiķu naftas (īstā vieta ir judaikai) fabrikas. Iespējams tev brocēni un pati fabrika ir uz vienas līnijas, un tādēļ škiet, ka vainīgi ir brocēni. Brocēni šķiet gaisu kā reizi padara bāzisku un nevis skābu.

    • Raitis_sametis/Zantē Says:

      Un arī klusums pie debesīm- neviena lidmašīna “nevelk strīpu”… parasti 5-6-8 stundā tas notiek (kā nekā, “pie manis” ne tikai no Rīgas uz DR-R pusi lidojošās ceļas/nosēžas, bet arī Maskavas-Kopenhāgenas/ Helsinki-Varšavas/Viļņas – Stokholmas līnijas velkas “pāri manīm”).

      • Grigalis Says:

        Kāpēc lai no Maskavas uz Kopenhāgenu lidotu ar līkumu uz Z? Pa taisno neiznāk šķērsot Latviju, ja nu vienīgi Daugavpils pusi, bet ne jau Kurzemi.

      • Raitis_sametis/Zantē Says:

        Lidmašīnas nelido gluži taisni, bet gan tā, lai 50km robežās skartu lielākās pilsētas ar lidlaukiem (arī Rīgu). Tas no aviācijas drošības viedokļa- ja nu jāveic kādas avārijas nosēšanās? Tamdēļ speciāli “gaisa koridori” ir izplānoti…

      • Grigalis Says:

        No drošības viedokļa izdevīgāk lidot pāri Baltkrievijai un Lietuvai, nevis Pleskavas apgabalam un Latvijai. Es jau saprotu, ka gribas iedomāties savu miestu par pasaules nabu, kur krustojas teju globālie lidojumu maršruti.

  60. Raitis_sametis/Zantē Says:



    Neliela (pagaidām) zibeņošana uz Latvijas DA robežas…

  61. liepājas veeji Says:

    Man te ir viens jautājums attiecībā par vulkāna izvirdumu Islandē?
    Vai pastāv teoretiskas iespējas sajust pelna smārdu (smaržu) šeit pie Baltijas jūras piekrastes rajonos? Tā smarža atgādina nedaudz puvušu olas🙂
    Bagaidām Liepāja ir apmācies un +5 graadi aptuveni.

  62. miglinja Says:

    adrese kur var redzēt kā mākonis iet pāri eiropai

    ttp://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-53897.html

  63. Raitis_sametis/Zantē Says:

    Pagaidām LVĢMC prognozē, ka šāda pelnu kustība turpināsies vismaz tuvākās 18 stundas, kā situācija attīstīsies pēc tam, nevarot zināt, jo vulkāns nav prognozējams. A.Vīksna gan norāda, ka ir lasījis, ka iepriekšējā reizē pirms 200 gadiem Īslandes vulkāns esot bijis aktīvs divus gadus.

    Šī rindkopa man iepatikās – no tikko publicētā raksta, kas ir… http://www.diena.lv/lat/politics/hot/ka-pompeja-nebusot-bet-ja-bus-lietus-dala-vulkana-pelnu-nokritisot

  64. Maija Says:

    Cik noprotu,tad gaidāms sals,līdz pat – 7 gr?Ja tā,tad stādu audzētājiem būs,ko turēt…Tas ir daudz…

  65. Saksija Says:

    Rīgā tikko ir nolijušas dažas lietus piles. It kā tīrs ūdens.🙂

  66. gubumakonis Says:

    Pie manis Zolitudē saka līt diezgan stipri,ari brazmains ‘vējš bija verojams pirms tam un tumši mākoņi savilkas🙂 Ari radarā var redzet tos nokrišņus tagad. Vienīgi saulrietu nemaz šovakar nevareja redzēt-pilniba apmācies tieši vakarā.

  67. N Vests Says:

    Rideļu pusē diena visai mainīga,diezgan nemīlīga.Lai arī temperatūra bija ap 11gr.,un brīžiem priekšpusdienā parādījās pat saule,likās vēss.Neliels W,SW. Man pāris vietās bija palikušas no rudens nesavāktas lapas un šis vējelis,protams,ar lielu sparu uzklupa tieši tur,un izmētāja tās pa malu malām.Pievakarē vējš nomainījās uz NW un laiks kļuva vēl nepatīkamāks.Vienu brīdi arī man jau sāka likties,ka saožu Islandes smaku,laikam Raita iespaidā.
    Patreiz tikai 3,5 grādi.
    Liepājas vējiem varētu izteikt vienu no versijām.Ziemas beigu posmā dažās ūdenstilpnēs notiek intensīvi trūdēšanas procesi,skābekļa trūkuma un organisko vielu sadalīšanās rezultātā izdalās izdalās gāzes – arī sērūdeņradis.Tas tiešām ož pēc vecām olām(Ķemeriem).Varbūt netālu ir kāda notece no kāda dīķa vai ezera,un vainu jāmeklē tajā.Upīte pati nav vainīga,tajā šie procesi nenotiek,smaržo pavasara ūdeņi,kurus tā saņem no kaut kurienes.

  68. Raitis_sametis/Zantē Says:

    Labrīt, +1 grāds, daļēji skaidrojās. Vakar visu dienu visa veida mākoņainība palielinājās, taču lietus “mani” neskāra.

  69. Raitis_sametis/Zantē Says:

    http://meteodiena.wordpress.com/2010/04/17/diena-zem-pelniem1-16-4-10/

    Mana pirmā diena zem “pelniem”… mākoņi, kā parasti pie tuvojošamies ciklona…

  70. N Vests Says:

    Kā redzams,Grigali, Jūs neparko negribat pieļaut,ka līnija Maskava-Kopenhagena iet pāri te kaut kādiem miestiem.Bet ,diemžēl,tas tā ir. Ja skatās kartē,tad,protams,varētu lidot pāri Lietuvai vai Baltkrievijai,taču jau kādu laiku mēs esam samierinājušies ar to,ka zeme nav plakana,un tad tā bilde sanāk pavisam savādāka.Var nospraust kursu no Daugavas grīvas līdz Roņu salai un nedomāt par to,ka zeme ir apaļa,bet lielos attālumos to tomēr vēl kaut kā ņem vērā.Šī līnija šeit iet pāri,cik man zināms,jau vismaz gadus četrdesmit.

  71. maikls Says:

    Jēkabpilī jau grib plaukt bērzi, pumpuri sāk vērties vaļā. Dažiem krūmiem (šķiet, ka tie ir ceriņi) jau ir mazas lapiņas. Jāgaida lietus, lai laiks kļūtu zaļāks un smaržīgāks.

  72. N Vests Says:

    Jāsaka,ka šai pusē uz tādu jūtamu plaukšanu kāds brīdis būs jāpagaida.Pat upenes,kas parasti paliek zaļas vienas no pirmajām,vēl tikai raisa pumpurus.Bērzi un arī alkšņi pirms plaukšanas iekrāsojas tādā kā violetā nokrāsā,bet patreiz tas vēl nav manāms.Ir auksts.
    Arī šodien,kaut temperatūra ir ap 10, ārā nav patīkami darboties.Brāzmains W,no rīta vēl bija saulains (6.00 T bija -2),no pusdienas sauli aizsedza pabieza dūmaka,un arvien vairāk apmācās.Šobrīd liekas,ka vējš lēnām griežas uz SW.

  73. Maija Says:

    Šodien tiešām nepatīkams,ass vējš.Tagad gan labāk lai lietus nav,ko var zināt ar tiem vulkāna pelniem!Augiem tas var dikti nepatikt…Nekad neticēšu,ka tie ir veselībai un augiem nekaitīgi!

  74. Raitis_sametis/Zantē Says:

    LTV1 “Panorāma”: vulkāniskie pelni pārklājuši visu Latviju 3km augstumā…

  75. Saulcerite Says:

    Par spīti bēdīgajām prognozēm šo to izdevās ari iestādīt un iesēt.Mazas skaistas lapiņas ir ērkšķogām,sāk jau ziedēt tulpes un hiacintes-pavasaris strauji tuvojas.

  76. gubumakonis Says:

    http://weatherfoto.wordpress.com/2010/04/17/diena-zem-vulkana-pelnu-debesim/
    Šodienas meteodiena un interesantas debesis virs Rīgas.
    Kopumā ari šodien visai drēgna diena ar asu ZR vēju,no ŗīta ideali skaidra,bet pecpusdien tadi interesanti mākoni un dūmaka uzradās.

  77. Purva Vecis Says:

    Visu dienu veeroju maakojuu kustiibu no kiipsalas halles.Cik ir so2 un citu dalinu piesaarnjojums?

  78. Raitis_sametis/Zantē Says:

    http://meteodiena.wordpress.com/2010/04/18/diena-zem-pelniem-217-4-10/

    Labrīt, +4 no rīta, brāzmains DRR vējš 2-8m/s, daļēji apmācies. Vakar dienas gaitā – vienam ciklonam aizejot, nākamajam no pievakares nākot- laiks daļēji skaidrojās, lai gan dzestrīgs visu dienu aiz brāzmainā vēja līdz 7m/s. Saite augstāk: ilustrējot “otro dienu zem pelniem”.

  79. maikls Says:

    Izmešu mākonis Islandē no zemes izskatās iespaidīgi: http://www.tvnet.lv/galleries/show/6082

  80. lightning Says:

    Esmu atgriezies pēc sava ceļojuma uz Rīgu un Olaini.😀
    Līvānos šodien laiks pavēss, tas galvenokārt pateicoties stiprajam un brāzmainajam vējam. Piesaulītē un aizvējā tīri patīkami.🙂
    Bet grādi šodien vidēji ap +10…+11, efektīvā t gan jūtami zemāka, tieši vēja dēļ. Nekāda vētra jau nav, bet tāpat drīzāk piejūrai raksturīgs vējš. Savukārt debesis šodien diezgan skaidras, saules daudz, vien paretam apmācās. Lietus ne tikai šodien, bet arī vakar un aizvakar nav bijis, pārsvarā bijis saulains laiks, turklāt jūtami siltāks kā šodien, īpaši 5diena bijusi silta. Bet arī vakar vakarā, man atgriežoties mājās, vēl bija tīri silts. Tā kā prognožu precizitāte šonedēļ ir ļoti švaka. Pavasarī tas gan nav brīnums, laiks šobrīd ļoti nepastāvīgs. Tomēr vismaz nākamās dienas prognozēm vajadzētu būt labākām…

  81. Grigalis Says:

    http://rus.tvnet.lv/novosti/za_rubjezhom/133229-v_aviakompanijah_jevropi_zrjejet_njedovolstvo_zaprjetom_na_poljeti Drīz atmaskos viss šo histērisko tirādi. Būs tāpat kā ar GS, putnu, cūku, kaķu, suņu un kāmīšu gripām.

  82. mārtiņš Says:

    spriežot pēc KLM-AirFrance publiskotā gada pārskata, šī kompānija strādā ar ievērojamiem zaudējumiem, cik noprotams, Lufthansai klājas maķenīt labāk, bet arī knapi tur galvu virs ūdens. arī pārējiem Eiropas “smagsvariem” neklājas viegli un tas liek domāt, vai gadījumā patlaban uz Eiropas civilo aviācijas aizsardzības aģentūru un citu kantoru galvām netiek izdarīts ļoti nopietns spiediens, lai aviosatiksmi atjaunotu pēc iespējas ātrāk un tā jau tukšie maki nekļūtu vēl tukšaki? Katrā ziņā, interesanti pavērot, ar kādu nesatricināmu mieru notiekošo uztver pelnošākas kompānijas (kaut vai tas pats Ryanair, kurš vispār uzmetis “segu uz ausīm” līdz trešdienai). Ļoti ceru, ka šajā saspringtajā situācijā netiks pieņemti kļūdaini lēmumi naudas dēļ

  83. gubumakonis Says:

    http://pindakaas.wordpress.com/2010/04/18/vulkaniska-epopeja/
    Interesants blogs-raksts par izvirduma ‘v;esturi un citi interesanti fakti, iesaku ieskatities😉

  84. Raitis_sametis/Zantē Says:

    Labrīt, +5… vakar dienas laikā- lai arī mērena un vēlā pievakarē ievērojama mākoņainība pie 2-10m/s brāzmaina R vēja, tomēr bez lietus iztuku…* Augstāk minētais bloga ieraksts: labais:)

  85. Raitis_sametis/Zantē Says:

    http://www.meteo.lv/public/30796.html

    Meteo.lv informācija par lielākajiem plūdiem šajā pavasarī…

  86. Maija Says:

    Kaut nu tas vulkāns ātrāk norimtos!Galvenais,lai nepamostos otrs,jo tad gan nebūs nekādi joki!Vulkāna izvirdumu gan nevajadzētu salīdzināt ar visām gripām…Ar Dabu jokus dzīt nevar,vismaz šinī gadījumā nē.

  87. N Vests Says:

    Labrīt.Jauks,saulains rīts. Šorīt pirmās divas strīpas debesīs no SW uz Pēterburgu.

  88. gubumakonis Says:

    http://weatherfoto.wordpress.com/
    Šorit no rīta ap pusseptiniem pusmiegā ieraudziju un nofotografeju interesantus mākoņus saullekta,makoņi bija diezgan kŗašni un spīdigi,ar izteiktu stripainu fakrūru. domāju,vaitie nav veidojušies dalēji pelnu ietekmē,vispār pedejas dienās verolams diezgan daudz mākoņu ar izteikti svītrainu strukturu,nekas nebijis tas nav,bet tomer šajās dienās to ir daudz.
    Gribētos ari uzzināt Jūsu domas tada jautajumā-vai tie izvirduma pelni nevar izsaukt lokalo temperaturas pazeminašanos tajos regionos,kur uzkavejas tie pelnu mākoni (ne jau globali). Vienkarši saskāros ar jau vairāku cilveku uzskatiem,ka aukstais laiks kas daleji ir un gaidams saistams ar to pelnu mākoni.

    • maikls Says:

      Tad jau drīzāk pelnu dēļ ir siltāks – gan pēc teorijas tā var būt (jo pelni, kuru gan virs Eiropas ir ļoti maz, atrodas zemu, tie sēžas uz zemes un neveido nekādu saules gaismu atstarojošu slāni) gan praktiski pēdējās dienās temperatūra bijusi augstāka gan par modeļu iepriekšējām ilgtermiņa prognozēm , gan pēdējām īstermiņa prognozēm. Vēl taču nesen te bija runa, ka GFS prognozē sniegu – šajās dienas jau vajadzēja būt pamatīgam sniegam un aukstumam, bet realitātē sniega nav un temperatūra ir krietni augstāka nekā GFS iepriekš prognozēja, vakar Jelgavā fiksēti pat +13 grādi, kas ir vairāk par jebkuru modeļa prognozi.

      Bet pagājušajā gadā gan bija pāris lieli izvirdumi, kuri droši vien arī spēlēja lomu pie aukstās ziemas Z-puslodē; tos cilvēki ignorēja, tā vietā taisa šausmu stāstus par nelielu izvirdumu, kas nekādu globālu ietekmi pagaidām nevar dot.

      Vispār šis jampadracis vēlreiz pierāda, ka mūsdienu sabiedrība ir viegli manipulējams pūlis, tāpat kā, šķiet, tas bijis vienmēr, atliek tikai plašsaziņas līdzekļiem kaut ko vienā balsī stāstīt, kaut vai pēdējās muļķības, lai cilvēki tādēļ būtu gatavi lekt ārā pa logu.

      • Grigalis Says:

        Viedi vārdi, Jāni.
        Gribot, negribot man arvien vairāk šī masu mediju histērija sāka likties smieklīga. Nu pārāk uzkrītošs neadekvātums.

    • lietusviirs Says:

      Pēc infrasakranajām bildēm var redzēt, ka tie ir diezgan augsti. No rīta es tos labi redzēju, un izskatījās, ka tie bija augstie mākoņi. Pie tam tās līnijas bija paralēli jet stream. Manuprāt tiem nebija nekāda sakara ar pelniem.

  89. Maija Says:

    Tikko pa radio teica,ka virs Latvijas pelni tikai 2 km augstumā…

  90. lightning Says:

    Ir “zorte” cilvēku, kam patīk no mušas ziloņus pūst, dod tiem tikai vismazāko iespēju. Piekrītu Maiklam, ka šāds izvirdums nav nekas ārkārtējs, vienkārši tas ir salīdzinoši tuvu Eiropai. Domāju, ka arī atbildīgie dienesti daudzviet pārspīlē ar briesmām, ko putekļi ŠAJĀ GADĪJUMĀ var radīt.
    Protams, drošība vissvarīgākais, taču visu nepieciešams pārbaudīt. Tos testa lidojumus vajadzēja veikt jau agrāk, tikpat labi varēja ar cita tipa lidaparātiem un ierīcēm noskaidrot putekļu koncentrāciju gaisā un iegūt precīzus datus par briesmām, ko tie lidmašīnām var radīt.
    Bet kā masu mediji rāva bļaut par BAIGO IZVIRDUMU un MILZĪGU PELNU MĀKONI u.tml., tā visiem bikses pilnas + apjukums = ko nu iesākt? Jā, mūsdienu sabiedrība brīžiem atgādina leļļu teātri… Un ko tās vadoņi darīs, ja notiks kaut kāda tiešām lielāka mēroga katastrofa? Uz šo jautājumu diez vai kāds var atbildēt.

    • Grigalis Says:

      “ko tās vadoņi darīs, ja notiks kaut kāda tiešām lielāka mēroga katastrofa?”
      Jautājums vietā. Patiešām skumji, ka pēdējo gadu visādas histērijas, sākot ar terorismu un SARS, arvien vairāk mazina saprātīgākās cilvēces daļas spēju, noticēt tam, ko publiski ziņo dienesti, masu mediji. Jo reālu briesmu gadījumā var arī nenoticēt… Ne velti vairākās tautās klīst tā paruna par gana klaigāšanu, ka vilks aitās. Rezultāts tāpat visiem zināms.

  91. lightning Says:

    Līvānos laiks šodien nepastāvīgs – brīžiem mākoņi, brīžiem saule, vairākas reizes arī nedaudz uzlija (bet tiešām minimāli, dažas mazas peļķītes šur tur un viss). Salīdzinoši silts, ap +13…+14, tomēr jūtams Z-ZR puses vējš šos grādus neļauj just, liekas, ka ir vēsāks.

  92. Raitis_sametis/Zantē Says:

    Izskatās ka šī pelnu “jezga” jau – finansu ziņā- jau sāk pieņemt nopietnus apmērus, zaudējumi līdzināsies nopietnam orkānam/ kas citreiz arīdzan plosījies Latvijā…

  93. Raitis_sametis/Zantē Says:

    Vakarā “pie manis” beidzot taisās skaidrs vakars, un… uz R pusi pie horizonta rietošas saules staros, ja ieskatās, redzami kārtainas caurspīdīgas putekļu kārtas, apmēram, kā putekļi- kas paceļas no tāla grantaina ceļa- iespējams, ka tie ir daudz aprunātie (pēdējās dienās) vulkāna putekļi, vēlāk būs fotkas jāpiestāda…

  94. N Vests Says:

    Manuprāt vainot dienestus un mēdijus nav tas pareizākais.Ne jau viņi rada,šeit pieminēto histēriju.Tā ir mūsu attieksme.Mani,piemēram,nesatrauca šis izvirdums,kā tāds,un vēl mazāk – kā tas tika atspoguļots.Iedomāsimies pretējo,ka mēdiji pavisam minimāli vai nemaz nepieminētu šo izvirdumu.Nav grūti iztēloties,kas tad gāztos pār viņu galvām.Ne jau mēdiji un viņu ziņas noteica,lidot vai nelidot.Tāpat vai aviosabiedrībām kāds var pārmest pārlieku piesardzību? Es domāju,ka neticību masu saziņas līdzekļiem vairāk veicina,bieži vien,nepamatota to kritika un nonicināšana,kā tas,ja tie kaut ko pasaka aplam.Un Islandes gadījumā es tiešām neredzu,ka kaut kas būtu tik briesmīgi samuldēts.Tajā cilvēku lokā,kurus es zinu un pazīstu,es nejutu,ka kāds būtu satraucies,par histēriju nemaz nerunājot.

    • Grigalis Says:

      Runa šoreiz nav tieši par masu medijiem, bet vairāk par R-Eiropas atbildīgajiem dienestiem. Viņi šoreiz pārspīlēja un pārāk paļāvās uz datorsimulācijām, nevis faktiskajiem mērījumiem. http://www.metoffice.gov.uk/aviation/vaac/data/VAG_1271634757.png apgalvo, ka pelni sasnieguši Krievijas gaisa telpu, bet pats Росгидромет to noliedz. Briti vai krievi labāk zina par gaisu virs Krievijas?
      Ja reiz Vācijā lidmašīnām nekas nenotika, tad kāpēc tādi aizliegumi? Cik adekvāta bija šī reakcija uz visai parasti izvirdumu Islandē? Nu un ja izvirdums turpinātos pāris gadus bez pārtraukuma, tad vispār nelidotu? Eiropa visai bieži ir pakļauta ZR vējiem, kas dzen gaisu no Islandes. Vai Heklas laikā arī bija tādas problēmas? Nu neticu es šim visam. Nespēju pat iedomāties, ko ziņotu masu mediji, kā reaģētu dienesti, ja notiktu patiešām jaudīgs izvirdums ar izmestiem 20…100 kubikkilometriem masas.

  95. lightning Says:

    Es jau nesaku, ka visi mēdiji vainīgi, bet ir tomēr daļa cilvēku no manis iepriekš minētās “zortes”, kas strādā medijos un kam patīk citus šausmināt – kas tik nu būs?! Histērijas sēklu sākotnēji rada šādi cilvēki, kam ir pieeja masu mēdijiem. Un mūsdienās par pieeju informācijas tīkliem žēloties nevar. Visus jau viņi neiespaido, bet diemžēl ir Maikla minētā sabiedrības daļa, kas katru šādu ziņu kāri uztver un kļūst viegli manipulējama. Un tā ir tā augsne, kas rada šīs histērijas. Nonākot šādā “augsnē”, histērijas sēkla zeļ un kādu laiku vairojas ģeometriskā progresijā. Diemžēl cilvēku – leļļu ir daudz, un vienmēr atradīsies arī apsviedīgi aukliņu raustītāji.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: